"הישראליים מאוד פתוחים לסגנונות עיצוב שונים"

מה ישראלים אוהבים, לאן העולם הולך, ובכלל... מה זה באמת עיצוב פנים? שוחחתי עם מיכל מייזליש, מעצבת פנים, הום סטייליסטית, בלוגרית וכותבת קבועה אצלנו באתר על כל אלה וטיפה יותר

 

מה זה אומר בעצם עיצוב פנים?
בעיני עיצוב פנים מתחלק לשניים, כאשר שני החלקים תמיד מרחפים אחד מול השני (בראש שלי לפחות). לא הרבה יודעים, אבל עיצוב פנים מתחיל כבר בקירות הבית (חלק ראשון) - בתכנון שקעי החשמל, בתכנון הברזים בחדרי הרחצה, במיקום המדוייק של המנורות מעל הריהוט המתאים ואפילו בתכנון מיזוג האויר בבית. כל אלה מגיעים לאחר היכרות ותיחקור מעמיק של בני הבית.

 תיחקור מעמיק | צילום: יניב כהן


כשיש בסיס טוב של כל אלה ופנים הבית מתוכנן היטב, ניגשים למלאכת הסטיילינג - הלבשת הבית. ריהוט, גופי תאורה, וילונות, שטיחים, תמונות וכו'. למה שני החלקים מרחפים אחד מול השני החל מהשנייה הראשונה? כי כשבוחרים ריצוף לחדרי הרחצה וכשמתכננים איזה גופי תאורה יהיו מעל או איך ייראה הארון - הכל חייב להשתלב יחד לאותו סגנון שנקבע מראש.

 

תכנון מוקפד מראש | צילום: יאנה דודלר

 

הכל חייב להשתלב יחד לאותו סגנון שנקבע מראש | צילום: יאנה דודלר


מה הדבר הכי משוגע שיצא לך לעשות במסגרת העבודה?

במסגרת העבודה שלי, בדירות קבלן אני מגיעה לפקח על העבודות בשטח. לאחרונה יצא לי להגיע לפיקוח בפנטהאוז שנמצא בקומה ה28 (!) בעזרת מעלית משא חיצונית, כי עדיין לא הותקנה המעלית הפנימית. לא משוגע אבל היה בהחלט מאוד מלחיץ.

 

מה הפרויקט שאת הכי גאה בו?
הדירה הנורדית היא כנראה הפרוייקט המועדף עליי. גם מבחינת הסגנון המדוייק, הרוגע והצבעוניות, אבל גם בגלל שהצלחנו בתקציב ממש לא גדול וכמעט ללא התפשרויות ליצור בית מעוצב ומדוייק, בדיוק לפי התוכניות והסגנון שהגדרנו לנו מההתחלה.

 

חדר ילדים בסגנון נורדי | צילום: יאנה דודלר

 

פינת סלון בסגנון נורדי | צילום: יאנה דודלר


מה הדבר שהכי בא לך לעשות ולא העזת בתור מעצבת פנים?
 

בא לי לקחת פרוייקט שלם מא' ועד ת', ללא התערבות של הדיירים. כלומר, כן להבין מה הם הצרכים שלהם, איזה סגנון הם אוהבים ומה התקציב, אך את כל התהליך הייתי רוצה לעשות לגמרי לבדי ושיגיעו בסופו לבית מושלם ומוגמר.

 

בא לי לקחת פרוייקט ללא התערבות הדיירים. מיכל מייזליש | צילום: שרון לוין


על מה את שמה את הדגש בעבודה שלך? מה הכי חשוב לך?
לדעתי הכי חשוב בתהליך העיצוב הוא ההקשבה ללקוח. לא רק בתחילת התהליך כאשר בודקים מה החלומות והצרכים של הלקוח, אלא גם תוך כדי התהליך - האם הם מתחברים לכיוון שלקחנו? האם הם נהנים מהתהליך? חשוב לי שירגישו נוח לשתף אותי במחשבות ובדברים הכי אישיים שהם חווים.

הכי חשוב, הקשבה ללקוח | צילום: יניב כהן

מה מאפיין את עיצוב הפנים של הישראלים? יש קו מסוים?
אני חושבת שחשוב לישראלים להיות מעודכנים כל הזמן בעיצוב ואנחנו כן רוצים להיות שייכים ומחוברים למה שקורה בשאר העולם מהבחינה הזאת. יש שני דברים שחוזרים כמעט בכל פרוייקט שאני מעצבת. דבר ראשון - מאוד חשוב המטבח, שבדרך כלל נמצא בחלל המרכזי והראשי, והוא גם אחד הדברים שבדרך כלל רואים מיד בכניסה. הדבר השני הוא מקומות איחסון רבים - במטבח, בחדרי השינה וגם במסדרון. אולי יש לנו נטייה לאגרנות או אולי זה קשור לרבדים עמוקים יותר שלנו של חפצים או נוסטלגיה, אבל אני חושבת שיש לנו נטייה קלה לאגור המון חפצים.

 

עיצוב המטבח חשוב לישראלים | צילום: יאנה דודלר


כמה ישראלים פתוחים לסגנונות שונים?

אני חושבת שאנחנו מאוד פתוחים לסגנונות עיצוב שונים. במיוחד לאחרונה, מעבר לסגנון המודרני והכפרי שהיו (ועדיין) כל כך אהובים, אנחנו יכולים לראות בארץ גם את הסגנון הנורדי-סקנדינבי שמאוד אהוב וגם את הבוהו שיק שמתחיל לחלחל לאט לאט.

 

חדר מחשב בסגנון נורדי | צילום: יאנה דודלר

 

לאן העיצוב הולך? מה צפוי לנו בעתיד? לאן העולם הולך ולאן הישראלים?
בגדול אני חושבת שהעיצוב, כמו בהרבה תחומים אחרים, מתחיל לנטות לשילוב של חומרים טבעיים, קצת חשיבה על הסביבה, שילוב של צמחים, מראה פחות קר ומודרני ויותר רך וטבעי.

 

חומרים טבעיים, חשיבה על הסביבה והרבה צמחים | צילום: יאנה דודלר




מיכל מייזליש 
טלפון: 054-5201401
מייל: michal@mmid.co.il